LEMARKET VÁNOCE
14.-16. & 20.-22.12.
![]() | ![]() |
---|---|
![]() |
UBRD
Brdy. Dřevo a poctivá práce. Jiří a Vojtěch jsou kamarádi od dětství. Oba se narodili u Brd. Tady je také klíč k názvu firmy UBRD. Majitelé jsou patrioti a na Brdy nedají dopustit. Jejich příběh začal u renovace starých Favoritů, těch se šlapkami, bez pedálů. Články v novinách, které jejich podnikání sledovaly je přivedly k možnosti pomoc rozběhnout truhlářskou výrobu. Z toho však sešlo, ale jejich nadchnutí pro dřevo zůstalo a napadlo je pustit se do výroby dřevěných výrobků do domácnosti. Nechtěli ale něco obyčejného, chtěli to nejlepší! Mladí nadšenci vsadili na intuici a spojili se s věhlasným designérem Petrem Novague. Ten má dlouholeté zkušenosti s navrhováním věcí každodenní potřeby a tak výrobkům vtiskl vizuální podobu, ale zachoval praktičnost.
Jak a kdy vznikla myšlenka založit vaši značku?
Příběh začal u renovace starých Favoritů, těch se šlapkami, bez pedálů. Články v novinách, které jejich podnikání sledovaly je přivedly k možnosti pomoc rozběhnout truhlářskou výrobu. Z toho však sešlo, ale jejich nadchnutí pro dřevo zůstalo a napadlo je pustit se do výroby dřevěných výrobků do domácnosti.
Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?
Během dětství to bylo spíš o výrobě mečů, praků a dřevěných flint, s tvořivostí, kterou musíme využívat teď to nemá takřka nic společného. Jeden z nás má sice truhlářské vzdělání, ale i to je v postatě na hony vzdálené naší soušasné práci.
S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?
Dřevo je pro nás hlavní materiál. Provází nás již od samého dětství stráveného v Brdech. Jeho textura, kresba, jednotlivé barevné odstíny i krása patiny patří mezi vlastnosti, které si nás získaly. Předními tématy jsou pro nás udržitelnost a dlouhá životnost. Takto přistupujeme k designu a tvorbě značky UBRD. Naše produkty s vámi vydrží s pravidelnou údržbou po celý život. Navíc budou vypadat stále jako nové. Všechny stupně výroby od výběru surovin po zabalení do krabice až po dodávku kovových komponent jsou dodávány a zpracovávány v rámci České republiky.
Co je pro vaši značku typické?
Zaměření na detail a veliký podíl ručního zpracování. Každý z produktů projde zhruba třicetkrát našimi rukami. Smart design s sebou přináší skryté fígle u jeho používání, zejména u prkna Vlajka, které se díky klínu lépe drží a poskytuje snadnější manipulaci potravin ze samotného prkna do hrnce.
Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?
Jednoznačně prkno Vlajka, které odkazuje na místo vlajkové lodi v portfoliu. Tuto pozici Vlajka potvrdila a jedná se již třetí rok o nejoblíbenější produkt.
Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?
Mít v portfoliu skvělý produkt do každé místnosti domácnosti. Produkt který bude při každodenním přinášet radost. Kuchyní jsme pouze začali a stejně tak se nehodláme zastavit u dřeva dřeva jako výhradního materiálu.