TYFORMY

Jak a kdy vznikla myšlenka založit Vaši 

značku?

Studio Tyformy vzniklo samovolně, přirozeně vyrostlo z kamarádství s Julií Šiškovou v roce 2011. Založily jsme ho ještě při studiu na VŠUP v Praze v ateliéru Keramiky a porcelánu. 

A stejně přirozeně jsme se s postupem

času potřebovaly osamostatnit. Nebylo to jednoduché, ale každé z nás to otevřelo 

nové možnosti.

 

Objevovaly se tvořivé tendence již během

dětství/dospívání? Ovlivnila Vás v tomto

 směru nějakým způsobem škola?

 Jsem vlastně “samorost”, neměla jsem

průpravu typu Základní umělecká škola. 

Hodně jsem si hrála a zkoušela materiály,

které jsem kolem sebe nacházela. Do mě samÉ i mé tvorby se promítlo Horňácko, kde

jsem se narodila, vyrůstala a stále jsme s ním silně spjatá. Nechci, aby to znělo pateticky, ale ve Velké nad Veličkou mezi 

Uherským Hradištěm, Strážnicí a Veselím 

jsem prožívala spokojené dětství, obklopena 

širokou rodinou. Až dnes si uvědomuji, jak 

fixovaná jsem na místa, která tak dokonale 

znám, kde jsem jako malá prožila tolik

dobrého. 

Materiál a jeho možnosti, které se zásadním způsobem propisují do mé tvorby, jsem poznala díky studiu na  

střední a posléze vysoké škole.

  

Jaké byly začátky značky?

Nádherné. Plné nasazení a elánu…

 

S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?

V poslední době u mne porcelán jednoznačně

převažuje,ale pořád využívám i jiné keramické materiály. Často se vracím ke kamenině nebo 

šamotu. Navíc si ráda hraju. Experimentuji. Do svých výrobků zapracovávám například 

i různé kovy a horniny. Ale porcelán u mne

hraje prim. Kdybych to měla co nejjednodušeji

shrnout, porcelán je pro mě stěžejní. Vnímám ho jako velmi ušlechtilý, krásný, čistý a praktický materiál.

 

Co je pro Vaši značku typické/specifické?

 Ateliér se profiluje na netradičně pojaté

šperky, užitý porcelán i velké exteriérové plastiky. Vše často inspirované krajinou a lokálními 

specifiky.

Jaký Váš produkt je pro Vás největší 

srdcovka?

 Zatím je to stále má diplomová práce “Hlína, od kořene ke kořenům”. Vyhrabala jsem hlínu pod starými ovocnými stromy v sadech.  Z ní jsem vytvořila sérii keramických nádob a ty naplnila právě pálenků z těchto stromů.

Vše je pak vrátila zpět do sadu, ke  kořenům.  Půda a její teplota nádoby vlastně dotvořily.

aby půdní a teplotní podmínky dotvořily 

její podobu. Každý ovocný druh či odrůda má

vlastní nádobu ze země, z níž vzešly i její plody a v konečné fázi i alkohol. Podle lidových

pověr takto vyzrálá slivovice získává na síle a na kvalitě. Každá naplněná nádoba se vrátila pod strom, z ,,jehož" půdy vzešla.

 

Jaká je Vaše motivace a co nyní máte v plánu?

Samozřejmě novou kolekci. Motivace je všude kolem, i samotný proces tvorby.

 

Co se Vám na LeMarketu líbí nejvíc? :)

 Krásné místo a setkání přímo se zákazníky.

PRO ZÁKAZNÍKY

aktuality

kalendář

e-shop

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon

© 2018  by LEMARKET studio