top of page
297131664_785849139526224_5323455371737260299_n
poustr
zurnal

POUSTR

Poustr jsou plakáty inspirované přírodou z poctivého sítotisku. Spojují v sobě jedinečnost naší přírody, šikovnost lokálních designérů a krásu dávno odepsaného řemesla. Z výtěžku financujeme rozvoj a údržbu turistických útulní a opravu vysokohorských stezek.

Jak a kdy vznikla myšlenka založit Vaši značku?

Po zahraničních cestách v USA přišel Zambo s nápadem pořizovat grafiky na pohlednice jako v amerických národních parcích. Po pár marných pokusech se sítotiskem a krátkém hledání vhodné tiskárny jsme si nakonec podali ruce s partnerem, jehož Ivan náhodou objevil při procházce se svým synem. A spolupráce trvá dodnes. Za více než dva roky jsme na Slovensku spolu s Hikemates, největším online turistickým oddílem Klubu slovenských turistů, představili (a vyprodali) více než 80 limitovaných grafik. Absolvovali jsme desítku designových trhů a více než 1 000.000 Kč jsme pomohli obnově několika turistických útulen, značených chodníků či horských studánek. Ba co víc, díky crowdfundingové kampani, na kterou nám lidé přispěli částkou 1.5 milionu korun, jsme se mohli naplno pustit do našeho velkého cíle – stavby tří turistických útulen na trase dálkové Cesty hrdinů SNP. První dvě už stojí a slouží turistům. Třetí je v přípravné fázi a měla by být dokončena během prvního pololetí roku 2023. Více na - www.turistickeutulne.sk

Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?

Skôr by som povedal, že sme vždy tvorili rôzne študentské projekty, ktoré prispievali istým spôsobom do komunity. Napríklad projekt verejnej knižnice v zrekonštruovanej telefónnej búdke, verejná galéria historických fotografií v meste na 20 rokov nevyužitej stene.

Jaké byly začátky značky?

Plakáty to nezačalo. Příběh Poustrů totiž začal ještě během studia v Brně. Právě tehdy se seznámili Ivan a Zambo a na památné kávě v brněnském Skogu se dohodli, že spolu budou podnikat. Přidal se designér Maťo a tým byl kompletní. Vznikl z toho Žurnál – diář pro lidi, kteří vědí, že osobní cíle se nedosahují přes motivační přednášky, ale přes systematickou práci na sobě samém. Ten se po počáteční crowdfundingové kampani na Hithitu rozrostl a momentálně spolu s padesátkou produktů čeká na objevení na stránce zurnal.sk. A pak až přišla myšlenka založiť Poustr, což jsem už popsal výše.

S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?

- téma udržateľného rozvoja turistiky - známe turistické miesta v Československu - príbehy ľudí, ktorí dobývajú hory (horolezci, nosiči, chatári a nadšení turisti)

Co je pro vaši značku typické/specifické?

- Limitovaná umelecká sieťotlač (z každého motívu 100 ks) - Šikovní lokálni ilustrátori - Pomoc turistickej komunite - +15.000 predaných kusov

 

Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?

Sú to spíše konkrétní kolekce, které sme tvořili – například tu na pomoc tatranským chatám. Nebo kolekce prezentujíci nosiče. Ale těžko se vybírá, který motiv je pro nás neojblíbenejší.

 

Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?

V tvorbě Poustrov pokračujeme – momentálně testujeme kolekci známých míst (začali jsme Prahou a Brnem), postupně se určitě budou přidávat nová místa. Vedle Poustroch, zpracováváme i knižní příběhy z hor - po naší prvotině Tam Nahoru - www.donio.sk/tam-nahoru, která se stala největší knižní crowdfunding kampaní na Slovensku připravujeme pokračování právě o zmiňovaných nosičích, kteří jsou poslední svého druhu v Evropě - www.donio.sk/na-zádech.

bottom of page