LEMARKET VÁNOCE
14.-16. & 20.-22.12.
![]() | ![]() |
---|---|
![]() | ![]() |
NANOOKY
Už nás nebavily nanuky, které jsou plné chemie a všechny vypadají stejně. Díky unikátní poctivé ruční výrobě vzniká originální pochoutka, která neobsahuje žádná barviva, zahušťovadla, palmový olej, konzervanty a další zbytečnou chemii, která do poctivých nanuků nepatří a zachovávají si tak unikátní přírodní chuť. Všechny nanooky jsou bez lepku a ovocné obsahují min. 93% ovoce, jsou veganské a bez laktózy. Každý nanook je orginál, jedinečné umění na špejli, které vám vyčaruje úsměv na tváři.
Jak a kdy vznikla myšlenka založit vaši značku?
Nápad na Nanooky vznikl v roce 2018. Vždy jsem se zajímala o složení potravin a zdravou výživu. A když jsem se podívala na složení běžných nanuků, kvůli všem možným éčkům a další chemii mi spíše připomínalo telefonní seznam. Důležitý milník pro značku Nanooky přišel hned na začátku, tedy v roce 2018, kdy neušla pozornosti Tomáše Čupra, zakladatele online supermarketu Rohlík, který přednášel na Startup festivalu na Vysoké škole ekonomické v Praze. Právě tam jsem jela prezentovat své produkty. Zastavil se u našeho stánku a nanuky ho zaujaly natolik, že nám nabídl možnost prodávat je právě na Rohlíku.
Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?
V dětství jsem hrála na flétnu, ale vždy mě to táhlo k přírodě. Milovala jsem a stále miluji jízdu na koních a pravidelně se vracím i na farmu, kde jsem trávila každé léto v mém dětství. Díky tomu jsem chtěla vyrábět poctivý kvalitní produkt v souladu s přírodou. Škola mě v tomto směru příliš neovlivnila, studium Vysoké školy ekonomické v Praze mi dalo základy do toho jak funguje byznys a poznala jsem tam svého manžela, s kterým jsme firmu společně založili.
Jaké byly začátky značky?
Receptury jsme si začali nejdřív hledat na internetu a testovali je doma. Především na rodině a návštěvách. Právě jejich pozitivní odezva nás přesvědčila o tom, že bychom se mohli do výroby pustit profesionálně. Poctivých zmrzlináren bylo tehdy v Praze už celkem dost, ale kvalitní nanuky nám na trhu chyběly. První výtvory byly „tak trochu punk“ – vyráběli jsme je doma v kuchyni dvoupokojového bytu, navíc s domácí manufakturou jsme začínali při zaměstnání, takže se jí věnovali jen po večerech a během víkendů. Společně s manželem jsme pořídili nový mrazák a začali s nanuky objíždět farmářské trhy.Když jsme viděli, že lidi mají zájem, dali jsme dohromady naše úspory, pronajali si výrobnu, nakoupili stroje a suroviny a pustili se do toho o trochu více. Postupně se také zdokonalovaly receptury, a to i na základě zpětné vazby od zákazníků. Na začátku jsme zkoušeli vyrábět nové příchutě metodou pokus–omyl, ale nakonec jsme začali více pronikat do zmrzlinářské chemie a naučili se předjímat, jak se směs zachová po tom, co se zmrazí. Celý proces jsme tak vychytali do dnešní kvality. Řešili jsem postupy, aby se lépe spojily všechny suroviny, aby směs prošla procesem pasterizace atd.
S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?
Nejraději pracujeme s přírodními surovinami - kvalitním ovocem, farmářskou smetanou, čokoládou s vysokým obsahem kakaa z Madagaskaru, vanilkou a kakakovými boby. Pravidelně hledáme ale nové příchutě a možnosti, jak udělat naše umění na špejli ještě kvalitnější, krásnější a originálnější.
Co je pro vaši značku typické/specifické?
Nanooky jsou v souladu s přírodou. Všechny nanooky jsou bez lepku a ovocné obsahují min. 93% ovoce, jsou veganské a bez laktózy. Každý nanook je orginál, jedinečné umění na špejli. Na balení nejsou použity žádné plasty a všechny jsou balené pouze do přírodních udržitelných a kompostovatelných materiálů. Při výrobě využíváme převážně udržitelné materiály a tam, kde to nejde, tak odpad třídíme a recyklujeme.
Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?
Pravděpodobně makový nanook z poctivé farmářské smetany a z ovocných pravděpodobně šťavnaté mango. Černý rybíz nám vždy připomene poctivé domácí marmelády od babičky a vždy nás skvěle osvěží.
Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?
Věříme, že kvalitní potraviny z poctivých přírodních surovin jsou nezbytné pro zdravý životní styl. Věříme, že se firmy nemusí jen hnát za ziskem, ale mohou svůj byznys budovat v souladu s přírodou, zdravím svých zákazníků a stále s poctivou ruční prací a velkou dávkou originality. Máme v plánu další rozšíření našich produktů. Po nabídce na rohlik.cz, ve vybraných kavárnách v Praze a jako oblíbené mlsání na letních svatbách, se chceme rozšířit do dalších míst jak v ČR, tak i do zahraničí. Zároveň stále každý rok pracujeme na ještě lepší receptuře, kvalitních dodavatelích surovin a nových příchutích, které si naši zákazníci vždy zamilují.