LEMARKET VÁNOCE
14.-16. & 20.-22.12.
Neko onigirazu
Sushi v novém kabátě
Co je to onigirazu?
Sushi v novém kabátě.
Streetfood v podobě praktického balíčku.
Do ruky, do práce, na piknik.
Plant based i pro milovníky masa.
Jak a kdy vznikla myšlenka založit vaši značku?
K experimentování v oblasti asijské kuchyně došlo během covidu a mnoha karantén. Jednoho večera jsem zkusila udělat onigirazu. Zabalila jsem ho mému muži do práce na oběd. Napoprvé to nebylo slavné, ale další pokusy už dopadly líp. I kamarádky říkaly, že je to fakt dobrý a že bych to mohla prodávat. Tak jsem začala.
Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?
Jako mladší mě vaření absolutně nezajímalo, ani jsem si nedokázala představit, že to budu někdy umět. Což se změnilo, když jsem se v 15 přestěhovala z Orlové do Prahy. To jsem si musela vařit a nikdo by to jíst nechtěl… V maturitním ročníku jsem si začala přivydělával v gastru jako obsluha, což učitelé nechápali a koukali na mě pohledem “ta špatně skončí”. Po maturitě už jsem v gastru zůstala. Bylo mi to mnohem bližší, než sedět nad lejstry a pokračovat ve studiu vysoké.
Jaké byly začátky značky?
Doma u plotny během dlouhých, zimních večerů doby covidové. A pak první Mint market v květnu, když povolila opatření. Byla jsem v osmém měsíci a místo kotníků melouny. Ale říkala jsem si, že to prostě musím zkusit.
S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?
S rýží, dělám přece sushi.
Co je pro vaši značku typické/specifické?
Asi logo kočky, jak jí onigirazu. Maneki Neko symbolizuje štěstí a bohatství, což by se při podnikání mohlo hodit, říkala jsem si. Když jsem vymýšlela název značky, nenapadlo mě nic lepšího než Neko tedy Kočičí Onigirazu.
Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?
Onigirazu s bůčkem a kimchi.
Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?
Dělat jídlo dobře a kvalitně. Další trhy, stánky, akce.
