LEMARKET VÁNOCE
14.-16. & 20.-22.12.
![]() | ![]() |
---|---|
![]() |
DOMEČKY PRO SKŘÍTKY
Dobrý kohout neskáče je česká značka zaměřená na výrobu oblečení a doplňků pro děti a jejich rodiče. Smyslem Kohouta je vztah k přírodě a volný čas. Chceme a přejeme si, aby tyhle dvě věci mělo a znalo každé dítě. Proto je naše oblečení vyráběno tak, aby vás vytáhlo ven a bylo nošeno a využíváno právě tam. Kohout vzniká pod našima vlastníma rukama a ve spolupráci s kamarády. Každá kolekce je připravována vždy jen v limitovaném počtu kusů. Naší ambicí není zaplnit trh, ale vyzdvihnout dnes mnohdy opomíjený druh trávení volného času - na louce, na poli, u potoka, v lese nebo bahně, trochu divoce, ale přirozeně dětsky, který nám, dospělým, mohou děti připomenout třeba nápisem na triku. Každé části a detailu věnujeme velkou pozornost. Všechny materiály pečlivě vybíráme a kontrolujeme jejich vznik a původ (organic cotton, Fair Working Conditions, Oeko-Tex, Vegan). Prioritou zůstává, aby se v nich malí zákazníci cítili dobře a zároveň jim bylo umožněno bavit se dle svých obvyklých požadavků - být v pohodlí, neřešit, umazat se, vyválet, naplnit kapsy, donést domu a všechno zopakovat. Kohout jako takový funguje bez svého názvu již několik let - vznikl spontánně, samovolně, roste a vyvíjí se vedle třech nádherných dětí, které, ač zabydlené ve městě, přirozeně vyvolaly chuť a potřebu seznámit je s životem jiným, venkovským, který prožila jejich máma. Máma, která dnes nosí rtěnku, ale v dětství seděla na návsi na plotě a bála se pobíhajícího kohouta, než jí babička vysvětlila, že každý kohout na děti neskáče. Chceme vás přemluvit pravidelně vypnout, vyjet z města, vyjít ven, dostat se tam, kde už to tolik nesvítí a neřve, kde to voní jinak a všechno utíká pomalejc. Kde zábava roste a hry se válí všude kolem. Protože město a venkov jsou světy odlišné, oba krásné a je perfektní je spojit. Protože příroda je domov, který nedělá rozdíly a na návštěvu můžeme přijít kdykoli všichni. Bez ohlášení.
Jak a kdy vznikla myšlenka založit vaši značku?
S narozením první dcery Matyldy, protože tehdejší trh nenabízel to, co jsem si vymýšlela.
Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?
Ano, objevovaly. U nás se vždycky šilo, vyrábělo, babička nám pravidelně šila oblečení na besídky, slavnosti atd. A vliv školy-snad jen kroužek ručních prací, který sem nadšeně navštěvovala.
Jaké byly začátky značky?
Pomalé, klidné, bez velkých ambicí. A vlastně je to tak doteď, protože se třemi malými dětmi, které aktuálně mám, nemůže jít o stres a závod, ale pořád jen radost a můj malý útěk “do kroužku ručních prací”.
S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?
Bavlna, dlouhodobě. V začátcích mušelín, ale toho už je všude tolik, že už jo pár let vynechávám;) A témata-snažím se dělat každý rok dvě tematické kolekce, baví mě ten proces, kdy se vaše skládá, ladí k sobě, vzniká. Pro mě to vždy musí být v takovém úhledném balíčku, pod jasným názvem, v jednotlivými komponenty, které se k sobě hodí a navzájem se podporují (látky, barvy, nápisy). Jinak kolekci ani nevypustím ven.
Co je pro vaši značku typické/specifické?
Asi šmrncnutí “retrem”, ke kterému dlouhodobě tíhnu
Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?
Asi letošní kimono, protože je moje děti nejvíc milují a od začátku sukně s kšandami, protože ty na holčičkách miluju já
Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?
Motivace je pořad stejná-strašně mě baví oblékat svoje (a vaše!:)) děti, tak snad to budou chtít ještě chvíli nosit a aktuální plán- dodělat zimní kolekci a pak se vrhnout na letní!