VULPES VULPES

VULPES VULPES, prostě LIŠKA. Jmenuji se Kateřina Lišková, proto byla ,,liška obecná" (latinsky) jasná volba. A výhoda je v tom, že opakování je matka moudrosti, takže když jde někdo kolem mého ateliéru, slyším pořád jen vulpes, vulpes, vulpes, vulpes,....co to asi je:)

Jak a kdy vznikla myšlenka založit vaši značku?

Přibližně před pěti lety, jsem se rozhodla pro změnu v zaměstnání a chtěla jsem si otevřít obchod, kde bych také mohla mít dílnu a NĚCO vyrábět nebo šít. Zatím nebylo moc jasné, CO. Zkušenost jsem měla pouze s přešíváním mého oblečení a ráda jsem šila věci do interiéru. Byl to zvláštní pocit...po asi tak deseti probděných nocích, kdy se mozek odmítal zastavit, to bylo jasné...obchod jsem neotevřela a zůstala jen u šití kožených výrobků.

Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?

Myslím, že asi ano. Dlouhou dobu jsem navštěvovala výtvarku a keramiku v ZUŠce a mé přání bylo dostat se na školu s uměleckým zaměřením, ale bohužel jsem nebyla nadaná na kresbu a malbu. Díky gymnáziu, na kterém jsem studovala se dá říci, že v dospívání jsem umění doslova propadla. Jako jedinému ročníku nám dovolili dokonce maturitu z výtvarky. Velmi často jsme navštěvovali galerie, divadla i ateliéry. Moje tvořivost se tou dobou projevovala hlavně zvelebováním punkového pokojíčku :) a obdivováním krásného ať už v přírodě, architektuře a umění.

Jaké byly začátky značky?

Takže - v první řadě jsem si půjčila všechny brašnářské učebnice, co byly k mání a shlédla nespočet videí. Až asi po dvou letech samostudia a šití jsem šla na praxi k jednomu zkušenému brašnáři, abych si ověřila, jak jsem na tom. Pořád mi šlo hlavně o to, aby moje výrobky vydržely mým zákazníkům dlouho. Začátky moc snadné nebyly, a teď když to píšu, si říkám, jak jsem to mohla vydržet. Čtyři roky jsem měla dvě zaměstnání a všechny výplaty padly na cajky, materiál, nájem ateliéru, a tak. Stěhovala jsem se postupně do třech ateliérů. 1. plíseň - vše se muselo vyhodit, včetně nábytku a kůží, 2. zlá domácí, která za mnou nepouštěla zákazníky, 3. všechno skvělý, ale po měsíci mě vytopili, takže zase vyklízení, sušení, vyhazování cajků, kůží i výrobků, ale tady už jsem zůstala a jsem tu šťastná. Takže nazpět - sezení na dvou židlích, dvě děti, prostě blázinec. Ale výhodou bylo, že jsem si na podnikání nemusela půjčovat peníze. Před necelým rokem jsem s druhou prací skončila, koupila ten nejsilnější šicí stroj, který je fakt jako traktor ( do té doby jsem totiž byla přesvědčená, že budu šít všechno ručně) a začala pohoda, no a pak koronáč...takže tak:)

S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?

Třísločiněná hovězinová useň z Moravy, nejlépe matná černá 2,5 mm silná, silné nitě, popřípadě kvalitní kování, s kterým to ale nerada přeháním.

Co je pro vaši značku typické/specifické?

Snažím se o čistý a nadčasový design, ovšem se zachováním poctivé řemeslné práce (zabarvení a zaleštění hran, ruční zapošívání...) Vždy promýšlím každý detail a steh. Nechci to přehánět s kováním a raději použiji ruční šití jako třešničku na dortu. Ani já nechci na kabelce nebo oblečení nic zbytečného. A když musím, tak už se raději vyřádím na vnitřku kabelky nebo peněženky (jiná barva, geometrické čáry, cákance, dvojité barevné dno). To mě fakt baví...z venku minimalismus a uvnitř překvápko. Možná to je pro mé výrobky specifické.

Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?

Moje první ušitá kabelka. Mám ji v ateliéru vystavenou pro štěstí a pro mě je pořád nejhezčí, i když má samosebou svoje mouchy. Je přesně taková, jakou jsem si ji vysnila. Velká černá tvrdá krabice 40x30x10 do ruky z 3mm silné hověziny, a která je tak těžká, že po dvou hodinách ve městě , Vám ta ruka upadne:)...ale všem se líbí pořád nejvíc, i když třeba nakonec zvolí praktičtější variantu.

Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?

V současné době pracuji na doladění nové kolekce a na zakládání webových stránek. V nabídce e-shopu budou pouze moje ,,vlajkové lodi" v několika barevných provedeních. A i nadále se budu věnovat zakázkovému šití, které mi pro změnu dává možnost učit se novým věcem a posouvat moje limity. A že se občas nestačím divit, co ty lidi přinesou:)). Jen mám občas strach, že díky některým zakázkám se odkláním od čistého designu, který upřednostňuji. Tam je potřeba neustále hledat rovnováhu.

EXTERNÍ ODKAZY

blog

lemarkethlidarna.cz

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon

© 2018  by LEMARKET studio