MICHAELA GORCOVÁ

Šperku se věnuji od roku 1996, kdy jsem byla přijata na VŠUP do atelieru Kov a šperk k prof. Karlu Vratislavovi Novákovi.

Jak a kdy vznikla myšlenka založit vaši značku?

Asi před deseti lety.

Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?

Vyrostla jsem na venkově, kde jsem trávila hodiny sledováním proudící vody v potoce, architektury květů a listů, jak letí hejno ptáků…Byla jsem fascinována možností vidět a cítit svět všemi smysly, vytrvale, nepřetržitě a intenzivně. Výsledky těchto pozorování a zkoumání přírody a jejich dějů dalo vzniknout moji hlavní kolekci Naturalia. Nechala jsem se inspirovat krásou květů, tvarovou rozmanitostí křídel motýlů a vážek, strukturou listů a věčností kamenů.

Jaké byly začátky značky?

Ve škole jsem si vyzkoušela různé výtvarné techniky, seznámila se s novými zajímavými technologiemi.

S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?

Nebráním se jakékoliv technice. První musí přijít nápad, který dlouhodobě krystalizuje. Pak se ho snažím cizelovat do nejdokonalejší podoby s úctou ke šperku. Tradiční techniky šperkařství se snažím přesáhnout, nebojím se jít za jejich hranice. Pracuji s nerezí a nechávám se inspirovat přírodou.

Co je pro vaši značku typické/specifické?

Mám tři hlavní kolekce Naturalia, Pružiny a nově Elementy, kterým se paralelně věnuji a tvoří k sobě i jakýsi kontrapunkt. Hledám a nacházím v nich možnost spojovat svět přírody s postupy moderních technologií. Kolekce procházejí postupem času proměnami, nacházejí novou podobu. Například díky technologii pozlacením získaly punc exkluzivity, postříbřením snovou atmosféru zimní krajiny, kovový šedočerný odstín ruthenia jim dodá atraktivitu.

Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?

Teď mám oblíbené náušnice Petry „kameny“ ze 14kar. zlata, které nosím denně.

Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?

Plán jedna je dokončit kolekci Folklor. Měly by to být šperky inspirované tradiční výšivkou z moravsko-slovenského pomezí.

EXTERNÍ ODKAZY

blog

lemarkethlidarna.cz

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon

© 2018  by LEMARKET studio