top of page

CONTIQUA

Jak a kdy vznikla myšlenka založit Vaši značku?

V roce 2015, když jsem na návštěvě u kamaráda v práci viděl množství odpadu, které vzniká při výrobě dopravních značek. Přišlo mi, že to je nekonečné plýtvání, a že s tím musíme něco udělat.


Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila Vás v tomto směru nějakým způsobem škola?
Od 14 let jsem pomáhal v atelieru malíře, sochaře a spisovatele Jana Brabence, ale to je spíš důsledek. Potřeba tvořit tam byla vždycky.

Jaké byly začátky značky?
Dvěma slovy: naivní optimismus :) Díky naivitě jsme si bez zkušeností troufli hned na výstavu na EXPO 2015 v Miláně a díky optimismu to nakonec vyšlo.

S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?

Contiqua zachraňuje materiály, které zbývají jako odpad z průmyslové výroby. A nejradši máme ty s příběhem - třeba dřevo z výroby klavírů od Petrofu nebo italskou kůži od výrobce luxusního nábytku.


Co je pro Vaši značku typické/specifické?
Spojení prémiové kvality, designu a udržitelnosti. Naše mise ukázat, že udržitelnost by není něco alternativního, ale nový standard. Proto navrhujeme produkty tak, aby zákazníci nemuseli dělat kompromis mezi kvalitou a udržitelností.

Jaký Váš produkt je pro Vás největší srdcovka? 

Kolekce světel z dopravních značek nás dostala do Milána a vypadá skvěle v novinách, ale srdcovka je asi limitovaná edice náušnic z klavírního dřeva. Co je malé... znáte to :)

Jaká je Vaše motivace a co nyní máte v plánu?
Chceme ukázat, že udržitelný design není aktivismus, ale nový standard. V plánu máme konečně spustit eshop a rozšířit koženou kolekci peněženek a obalů na tablety a počítače i o velké věci. Už připravujeme briefcase a vypadá to i na dámskou kolekci.


Co se Vám na LEMARKET líbí nejvíc?

Pozitivní atmosféra. Je to víkend před Vánoci, což je teoreticky ten nejbláznivější čas v roce, ale na LEMARKETU to nějak neplatí. Pro mě osobně je to vlastně oáza klidu :)

bottom of page