top of page
congrady

ČONGRÁDY

Konzervované výrobky Čongrády vycházejí z rodinné receptury, kterou vytvořil náš dědeček Štefan Čongrády. Několikaleté zkušenosti z vesnických zabijaček mu umožnily vyrábět domácí paštiky, pomazánky a masové konzervy s vyváženou chutí a hlavně ze skutečného masa. My jsme navázali na jeho zkušenosti a a již 10 let přinášíme na stoly našich zákazníků výrobky pouze z přírodních ingrediencí. Věříme v poctivost řemesla, pečlivě si vybíráme suroviny českého původu, dbáme na skvělý chuťový zážitek, samotné balení a prezentace výrobků. O kvalitě našich výrobků mluví i samotná ocenění GREAT TASTE, KLASA a Potravina z kraje Přemysla Oráče.

 

Jak a kdy vznikla myšlenka založit vaši značku?

Naším začátkům předcházela především vášeň pro dobré jídlo. Psal jsem foodblog a chtěl jsem, aby z toho vzešlo něco hmatatelného. Psaní o jídle nemohlo plně vyjádřit to, co bylo na fotografiích, chtěl jsem zprostředkovat přímo chutě. Příspěvek o tom, jak jsme s dědou Čongrádym dělali paštiky, patřil k nejčtenějším. Vypustili jsme tedy do světa pár výrobků, přišly dobré recenze a to byl impuls k tomu, abychom si výrobky nenechávali pro sebe, ale pustili se do jejich výroby a oficiální nabídky. Postupem času jsme sortiment rozšířili. Letos to bude 10 let, co se snažíme zpříjemnit chuťové zážitky našim lidem a vybudovat si pověst kvalitních výrobků nejen v České republice, ale i v zahraničí.

 

Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?

Vždycky jsem měl v sobě obchodního ducha a hlavně touhu něco vytvořit. To ve mně přetrvává dodnes, považuji se za snílka. Když se mi něco nedaří, chci do toho jít, vidím další možnosti. Samozřejmě se objevují úskalí, se kterými se dnes už nepotýkám sám. Čongrády už nejsou jen o mně, ale o celém týmu, který se na budování firmy podílí. Od lidí ve výrobě, ve skladu, v obchodě, v administrativě. Po malých krůčcích posouváme firmu kupředu. A to mi umožňuje více snít.

 

Jaké byly začátky značky?

Řekl bych, že jsme stále na začátku. Je to už deset let, ale stále se učíme, zkoušíme, přizpůsobujeme se době a situacím. Naše společnost je manufaktura, začínali jsme s jednoduchým vybavením, postupem času se snažíme posouvat, zlepšovat na základě zkušeností, které neustále získáváme. Je to každodenní výzva prosadit se a udržet se na trhu. Bylo to na začátku a je to tak i dnes po takové době. Důležité je vidět možnosti, snažit se pracovat na posunu. Na začátku jsem byl sám, dnes jsem rád, že se mohu obrátit na kolegy, kteří do firmy přinášejí i něco navíc.

S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?

Naše výrobky vyrábíme převážně z masa od českých výrobců.

Co je pro vaši značku typické/specifické?

Stále tvrdím, že neděláme žádnou jadernou fyziku. Vycházíme z jednoduchosti a přirozenosti. Naše výrobky jsou stejné, možná v něčem nedokonalé. Naši zákazníci, naši spotřebitelé, oceňují, že dostávají výrobky pouze z masa a koření, s plnou a vyváženou chutí. Chceme tu být pro ty, kteří si váží a oceňují rozmanitost, to, že jeden výrobek nevypadá a nechutná jako druhý. Necháváme vyniknout samotné chutě a ingredience, nesnažíme se o kvantitu.

 

Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?

Našim pokladem je játrová paštika, ale oblíbená je také Trhaná kachna, což je vlastně kachní konfit.

 

Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?

Je to určitě velká motivace, abychom tu byli i v dalších letech a vyráběli kvalitní potraviny s jasným původem. Vytvořit si kolem sebe okruh věrných zákazníků, tento okruh rozšiřovat a určitě dělat dobré jméno českým potravinám v zahraničí. V současné době máme projekt vlastní výrobny, která bude "šitá" přímo na míru našim potřebám. Prostory, které budou plně funkční a hlavně budou mít patřičnou reprezentaci, kterou si naše výrobky a zaměstnanci zaslouží.

bottom of page