BE SOCKS - WEAR MASTERPAIRS!

Značka BE SOCKS vznikla v roce 2016 z přátelského spojení tvůrčích osobností. Inspirováni jsme byli barevnými ponožkami, přicházejícími na domácí trh ze zahraničí. Oslovoval nás zajímavý design, ale zklamáni jsme byli kvalitou a skutečností, že se vyrábějí ve velkém v zemích s masovou textilní produkcí. Z individuálního designového doplňku se tak stal globalizovaný produkt. Rozhodli jsme se zvolit jiný přístup. V zemi s dlouhou tradicí textilní výroby jsme založili značku postavenou na kvalitním designu renomovaných domácích tvůrců a malosériové výrobě. Pro každou sezónu je vybrána skupina 4-5 konkrétních tvůrců, většinou grafiků, typografů, nebo módních návrhářů. Z jejich návrhů se vybírá finální kolekce. Naši designéři již dosáhli významných úspěchů ve svých oborech a do ponožek mají možnost vložit část své práce a své osobnosti. Na jednotlivých dezénech je vidět rozdílný přístup každého designéra v závislosti na tom, jakému oboru se věnuje. V současné době kolekce obsahuje 19 vzorů od 9 tvůrců. Zakládáme si na osobním vztahu s designéry, dáváme přednost kvalitě před kvantitou. Z každého vzoru se vyrobí pouze omezený počet párů. Do konce roku 2020 bude naše kolekce čítat celkem něco přes 30 vzorů. Tvorbu každé kolekce doprovází prezentace. Individuální a specifický pohled fotografů a stylistů je součástí filozofie značky. Zakladatelé: Norbert Gáfrik a Martina Novotná Autoři loga, poradci ve všech oblastech: Petra Dočekalová, Tomáš Brousil Autoři kolekcí: Tomáš Brousil, Petra Dočekalová, Norbert Gáfrik, Martina Novotná, Pavel Brejcha, Lucie Kutálková, Klára Kvízová, Petr Krejzek, Dan Bek, Linda Kaplanová, Karel Haloun, Olga Benešová, Vincent de Boer a Akira Yoshino.

Jak a kdy vznikla myšlenka založit vaši značku?

Prvotní nápad na založení vlastní značky ponožek byl někdy v roce 2013. Pak běžel čas, objevovaly se jiné české značky a my se k tomu dopracovali až v roce 2016. Spojením dvou tvůrčích osobností Noro - architekt a milovník a majitel stovek párů ponožek a Martina - textilní designérka, která dala značce odborný náhled. Ale hodně zjednodušeně řečeno, vznikl nápad v hospodě u piva, tak jako spousta jiných skvělých značek....

Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila vás v tomto směru nějakým způsobem škola?

Tím, že jsme my oba zakladatelé studovali výtvarné obory, tak ano, tvůrčí zájmy byly v podstatě součástí našich životů již od malička. Noro studoval architekturu na FA STU v Bratislavě a Martina volnou textilní tvorbu na VŠVU v Bratislavě. Celkově ale všichni kdo naše ponožky navrhují mají tvořivé profese, je to kolektiv/skupina kamarádů, takže zcela určitě ano.

Jaké byly začátky značky?

Začátky značky v roce 2016 byly velmi spontánní, idealistické a plné entusiasmu. Ten rok se na českém trhu objevilo ponožkových značek víc, takže jsme se snažili o naše malé místo na slunci. Vyrobili jsme z prvotního nadšení takový počet ponožek, že je máme dodnes, naštěstí se ponožky nezkazí:)

S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?

Tím, že jsme závislí na průmyslové výrobě ponožek, nemáme tolik možností výběru. Rozhodli jsme se ale na začátku pro ponožky bavlněné, ikdyž původní idea byla vyrábět ponožky konopné. Bohužel na tento materiál není lehké sehnat dodavatele příze a pak samotného výrobce pletených ponožek. Vzhledem k technologii naší výroby pracujeme s co největším možným podílem bavlny (85%) a nezbytně nutného minimálního množství polyesteru a polyamidu. Navíc je bavlna příjemný materiál na nošení.

Co je pro vaši značku typické/specifické?

Nápaditost a originalita. Již na začátku jsme si řekli, že nechceme ponožky chrlit jak na běžícím pásu a vyrábět jich tisíce. Zaměřujeme se více na každý jednotlivý design, který pečlivě s našimi návrháři ladíme k dokonalosti a spokojenosti celého tvůrčího týmu. Naši podmínkou také bylo vyrábět ponožky lokálně v České republice, což se děje a jsme rádi, že můžeme tímto způsobem pomoci k udržení tradiční české textilní výroby, která má u nás velkou tradici.

Jaký váš produkt je pro vás největší srdcovka?

Největší srdcovka je asi vzor Rain I a Rain II od oděvního návrháře Pavla Brejchy. 

Jaká je vaše motivace a co nyní máte v plánu?

Naší hlavní motivací není počet prodaných kusů, ikdyž je to samozřejmě nedílná součást, ale tím, že produkce ponožek je náš koníček a ne naše hlavní obživa, nemusíme zároveň dělat kompromisy. Nejvíce nás baví tvůrčí proces v počátku vzniku každé kolekce s ostatními designery z různých profesí, to je velmi obohacující. Co člověk to jiný názor, pohled, inspirace... V současné době je ve výrobě nová kolekce, kterou budeme prezentovat letos na podzim. Realizováno bude cca 10-13 nových vzorů zaměřených primárně na Japonsko. Našimi letošními tvůrci nové kolekce jsou buď umělci pocházející z Japonska, nebo čeští tvůrci, kteří mají k Japonsku vztah, nebo ho navštívili.

EXTERNÍ ODKAZY

blog

lemarkethlidarna.cz

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon

© 2018  by LEMARKET studio